اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دو قطبی «دین یا علم» شوخی مسخره‌ای که بچه هیأتی‌ها مقابلش ایستادند

خادمان و وطن دوستان و جوانانی که مکتبشان«فدائیان حسین» است با تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها و اهدا ماسک رایگان به مردم خط بطلانی کشیدند بر معاندانی که در پی ایجاد دوقطبی کاذب «دین یا علم» بودند.

دو قطبی «دین یا علم» شوخی مسخره‌ای که بچه هیأتی‌ها مقابلش ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مردم ایران اسلامی همیشه برای دنیا اخبار و شگفتی‌هایی در حوزه‌های نوع‌دوستی، فداکاری، کمک‌رسانی، انسانیت و اخلاق دارند و مرتباً در حال جابجایی مرزهای این ارزش‌های انسانی هستند، ارزش‌هایی که برگرفته از مکتب تربیتی دینی و فرهنگ ملی ایران و مبتنی بر یک جهان‌بینی و اعتقاد عمیق قلبی است.

اگر زلزله در شهری بیاید و آوار بی‌مهری برخی مسؤولان اشرافی بر سر مردم بریزد و یا سیل دست در دست بی‌تدبیری همان مسؤولان خانه امید مردم را ویران کند و یا حتی جنجالی‌ترین بیماری مسری این روزگار به کشور هجوم آورد، جلوتر از همه هیئتی و بسیجی درمقابل آب و خاک و کرونا می‌ایستد چراکه سلاحش ایمان و اخلاص و فداکاری و مکتب آموزش او، مکتب امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی است.

تربیت‌شدگان مکتب خمینی امروز در میدان نبرد بیمارستان‌ها

امام خمینی (ره)، فتح الفتوح انقلاب اسلامی را تربیت جوانانی این‌چنین می‌دانست که مدام در حال نبرد هستند، نبرد در مسیر حق علیه ظلم و جهالت، روزی در جبهه مقابل متجاوزان بعثی، روزی در سنگر علم و زمانی در رخت خدمت‌رسانی و در این مسیر مرزهای جغرافیایی تفاوتی نمی‌کند، هرکجا ظالمی باشد، جوانان مکتب اسلام برای احیای ارزش‌ها و یادآوری آن‌ها به انسان مدرن قرن بیست و یکم ایستاده‌اند.

ارزش‌هایی که شاید در بسیاری از نقاط جهان قابل‌فهم نباشد و اصلاً در دنیای کوچک مادی انسان غربی و شرقی نگنجند و سؤالات زیادی را به ذهن‌هایشان بیاورد، به همین دلیل رسانه‌های آن‌سوی مرزهای ما در تلاش هستند که سوالی به ذهن مردم جهان نیاید و دروغ‌های شاخداری متناسب بافهم ایشان خلق می‌کنند.

دنیای که تاثیرگزاران آن به واکنش اینستاگرامی و یا ابراز همدردی توئیتری بسنده می‌کنند و یا نهایتاً کمک مالی در نظر می‌گیرند شاید به‌راحتی متوجه بیل به‌دست گرفتن و تا کمر در گل‌ولای فرورفتن و توزیع ماسک رایگان در شرایط بیماری کرونا نباشند.

مکتبشان فدائیان حسین و راهشان عاشورایی

همان خیّرانی که نذری ماه محرم را می‌دهند، هیئت برگزار می‌کنند، پیاده‌روی اربعین به راه می‌اندازند و البته بدون شعار به نیازمندان کمک می‌کنند، در اوج انفعال دولت در تنظیم بازار و کوتاه کردن دست اخلال گران از بازار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده، باز به میدان می‌آیند و با کمک همان جوانانی که فتح الفتوح انقلاب حضرت روح‌الله هستند، به داد مردم می‌رسند.

توزیع هزاران ماسک در اصفهان توسط همین خیّرین و جوانان انقلابی، هیأتی و بسیجی، مشتی از خروار تربیت دینی ایران اسلامی است، تربیتی که شعارش «الجّار ثم الدّار» است و مسلکشان همچون شعارشان است، «فدائیان حسین»! که در این شرایط ویژه هر کاری که از دستشان برآید دریغ نمی‌کنند، از اعلام آمادگی برای فعالیت‌های علمی و تولید تا توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده.

دو قطبی دین یا علم شوخی مسخره‌ای که بچه هیأتی ها مقابلش ایستادند 

آری ماجرا همین است، جوانانی که نامشان را هیأتی و مسلکشان را حسینی می‌نامند بار دیگر انگشت غضب دشمن و حیرت را بر دهان‌ها فروبردند و فریاد زدند همان بچه‌های هیئت و بسیج، ارتش، روحانی و طلبه، شیعه و سنی، همان‌های که در مناطق سیل و زلزله خود را خادم مردم می‌دانستند این بار هم تمام‌قد وارد صحنه مبارزه شدند تا بار دیگر ثابت کنند بچه‌های انقلاب پای تمام هزینه‌های کشورشان ایستاده‌اند.

خادمان و وطن دوستان و جوانانی که مکتبشان«فدائیان حسین» است و راهشان عاشورایی با تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها و اهدا ماسک رایگان به مردم خط بطلانی بر حاشیه‌سازانی که در پی ایجاد دوقطبی کاذب «دین یا علم» است آن هم در زمانی که امپراطوری رسانه‌ای استکبار در تلاش است از این ویروس و انتشار جهانی آن علیه بزرگترین دشمن ظلم جهانی یعنی ایران اسلامی و مشخصاً مکتب تشیع، بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد، بنابراین نوک پیکان خود را که آغشته به زهر جهالت است به سمت فرهنگ اهل‌بیت(ع) گرفته است.

بازی  دوست نادان در زمین دشمن آگاه

این دشمنان آگاه و انصار داخلی‌شان بعضاً با کمک‌های نادانسته برخی دوستان نادان، بازی قدیمی تقابل علم و دین را به راه انداخته‌اند که البته مدت‌ها است این بازی در مقابل فرهنگ متقن اسلام ناب شکست‌خورده اما به‌هرحال هوشیاری عموم مردم و همچنین روشنگری و اطلاع‌رسانی در سطح علما، نخبگان، رسانه‌ها و عامه مردم را می‌طلبد.

اما فارغ از وظایف دولت، مسؤولان و به‌طور عمده، دیگران، لازم به نظر می‌رسد عموم مردم در مقابل حرکات ناشایست و همچنین شایعات، محکم و استوار ایستاده و با تیغ برهان و استناد به منابع قطعی و نه سخنان تقطیع شده مراجع و یا افعال برخی انسان‌های معلوم‌الحال، به نبرد ظلم و جهالت بروند.

تهمت اگر بزنند در جستجوی حقیقتند،جواب اگر بدهی دروغگویی

 تراژدی ماجرا اینجا است که همین جوانان فحش هم می‌خورند، تیکه کنایه هم می‌شنوند و بی‌مهری می‌بینند، عده‌ای که همیشه به دنبال موجی هستند تا سواری کنند و آبروی نداشته خود را از درد و رنج مردم گدایی کنند، سلبریتی هایی که از ویروس کرونا غول می‌سازند و با استناد به آمار دروغ ساخته‌وپرداخته دشمنان این مردم، آب در آسیاب آن‌ها می‌ریزند.

سلبریتی های واقعی دنیای را به حیرت وا‌ داشتند

پول سعودی‌ها را در جیب می‌گذارند و برای رنج مردم اشک تمساح می‌ریزند که شاید شهرت بیشتری کسب کنند، دل مردم را خالی می‌کنند و ترس را در جامعه وارد می‌کنند، مجسمه کتاب غرب‌زدگی مرحوم جلال آل احمد هستند که تنها کاریکاتوری از خوبی‌های غرب می‌بینند و دیوی از زشتی‌های داخل، گویی بر چشم‌ها و گوش‌هایشان مهر زده‌اند که زشتی‌های آن‌سوی مرزها و زیبایی‌های سرزمین خود را نبینند.

نه در زلزله بیل به‌دست گرفته‌اند، نه در سیل خیس شده‌اند و نه در بحبوحه کرونا درمیدان عمل ظاهر شدند، طلبه‌ها را برای کمک در بیمارستان‌ها دیدیم، ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی را در خیابان‌ها برای ضدعفونی کردن دیدیم و مبهوت حضور جهادی پرستاران و پزشکان شدیم.

قهرمانان بی‌نام و نشان، دلسوزان امنیت، ملت و وطن

مبهوت عده‌ای  سفیدپوش که نامشان یا پزشک است، یا پرستار و یا نیروهای جهادی که داوطلبانه خادمی بیماران را بر عهده دارند اما با چهره‌های پوشیده از ماسک که جانشان را بر کف دستشان گذاشتند و نه به دنبال نام هستند و نه نان، بلکه این قهرمانان گمنام و بی‌نشانی با قلب‌های روشن، آدم‌هایی که یادآور می‌شوند؛ وقتی روزهای سخت از راه می‌رسد، دلسوزان امنیت، ملت و وطن کسانی هستند که در سکوت برای زندگی تقلا می‌کنند نه کسانی که در هیاهو فریاد می‌زنند و خط‌ونشان می‌کشند؛ آری اما سلبریتی دروغین فقط آموخته فحش بدهد.

کرونا هم مانند هر بحرانی عبور می‌کند اما توجه به چند نکته ضروری است، یکی این‌که بسیاری از بحران‌ها زاییده بی‌تدبیری برخی مسؤولانی است که خودمان با دست و جیغ و هورا بر سرکار آورده‌ایم و دوم اینکه مردم ایران اسلامی، فارغ از اختلافات دیدگاه‌ها و نظرات، در مشکلات گوناگون کنار هم ایستاده‌اند و سربلند و سر افراز می‌خوانند:

بنی‌آدم اعضای یک پیکرند/که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/م۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول